utmanad

Jag har blivit utmanad av Anna-Karin :D

Har du köpt en chokladkalender?

Neej, tyvärr inte

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?

Hade jag nog inte gjort om jag haft någon

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?

Nepp, har min storebror kvar (fast mina pengar är typ slut, oops) kompisarna får julklappar efter jul :P haha 

Till vem är det svårast att köpa till?

Min storebror

Dricker du alkoholfri glögg?

Japp skit gott ju!

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?

nej jag tar det nog ganska lugnt!

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?

Jag har sett ett avsnitt, så jag borde väl inte uttala mig egentligen! men den verkar dålig

Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?

Jul i kapernaum och mysteriet på greveholm

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?

ingen aning

Vem är det som julpyntar hemma hos er?

jag mamma och lillebror

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur skall den se ut?

Jag och min lillebror klär granen och jag bestämmer! den ska verkligen inte ha för mycket fula grejjer man gjort i skolan. och inte för många smällkarameller!

Plastgran eller äkta vara?

här kör vi alltid med äkta!

Älskar du att få julklappar eller att ge bort?

jag älskar båda.

Vill du fira julafton utomlands eller i Sverige?

Där min släkt firar vill jag fira!

Känner du någon julstämning nu?

Neej tyvärr inte, jag som älskar julen!

När skall man sätta upp adventsljusstakar?

iår var det på Sabinas födelsedag! första advent!

När julpyntar man?

tomtar och granen sätts fram dagen före julafton

Skickar du julkort?
nej!

Vilken senap till skinkan?

Ingen!

Viktigast på julbordet?

Köttbullar potatis farmorssallad

Världens bästa jullåt?

jadu, min favorit när jag var liten var ett liten barn av davids hus :P haha

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?

ingen aning, blir väl choklad då, gjorde knäck förra året, men dom smakade skit.

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?

helst färdiginslagna

Pepparkakor - Lussekatter

Skumtomtar - Knäck

Ischoklad - Marsipan

Köttbullar - Prinskorvar

Julkorv - Julskinka

Lax - Sill

Revbenspjäll - Janssons frestelse

Rullsylta - Pastej

Glögg - Julmust

Rödbetssallad - Dopp i grytan

Ris a la malta - Risgrynsgröt USCH!

5 fördelar med julen enligt mig:

1, umgås med nära och kära 2, stämningen 3, den goda maten 4, paketen 5, glädjen!


jag utmanar : dom som vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail/msn?

Har du också en blogg?

Kommentar:

Trackback