göteborg med mera


Heej

Nu har jag laddat upp med lite godis och bra musik, för jag tänkte nämligen ge er en lång uppdetering om vad som hänt i helgen och sådär. Så här kommer det :

Fredag:

Jag träffade Ida, Helena, Bergman och Malin på stationen där vi köpte med oss en sallad till frukost. Kl10 gick tåget mot göteborg, resan gick toppen tills vi kom fram till Falköping och loket gick sönder, fick vänta i 40 minuter innan vi till slut fick hoppa på ett annat tåg till göteborg, ett litet regionaltåg som blev proppat med folk! Men till slut var vi framme iallafall och tog en taxi till campingen!

Där checkade vi in i våran jätte söta lilla rosa stuga, sen tog vi oss en promenad till en resturang där vi käkade middag innan det var dags att gå hem och göra sig iordning för kvällen, förfestade ivåran lilla stuga innan vi beställde en taxi som skulle ta oss ner till avenyn, gissa om vi blev förvånade när vi såg att Taxin hade en stor tvskärm så man kunde spela playstation 3. Hur coolt som helst ju och vi ville knappt gå ur haha!

Sen gick vi in på en krog, var inte ett sådär jätte roligt ställe, men vi hade trevligt iallafall och hittade lite trevligt folk som vi satt och snackade med hela kvällen, till slut var det dags att åka hem, Helena och jag var sugna på att stanna men dom andra övertalade oss att åka hem eftersom vi skulle på liseberg dagen efter. Så kl3 kom vi hem, och jag som var så "pigg" deckade i sängen på 2 sekunder!

Lördag:

Vaknar av klockan som ringde 09:15, jag hoppade upp ur sängen hur pigg som helst och väckte dom andra. kan säga att piggheten höll i sig i ca 10 minuter innan jag bara ville krypa ner under täcken och sova resten av dagen, men så blev det ju inte utan vi käkade frukost och tog oss sen till Liseberg, jag åkte inte så mycket karuseller, dels för att jag hade huvudvärk och för att jag inte gillar att åka karuseller helt enkelt. Vart iallafall en tripp in på spökhotellet och jag höll på att kissa på mig av rädsla! skrek och skrattade om vartannat, sjukt kul! Rädd var jag även när vi åkte flumride, haha jag började skrika redan innan stupet, så kan lova att kortet dom tar ser sjukt kul ut hahaha!

på kvällen var det dags för utgång igen, nog kände man sig seg, men till slut vart man pigg igen, och när vi skulle ner till krogen så ringde vi såklart playstationtaxin haha och denna kväll för det singstar som gällde!  Väl nere på avenyn ringde vi en kille som vi träffat dagen innan och han hade fixat så vi var VIP på massa krogar, så vi slapp stå i kö och vi behövde inte ens visa legg. Vilket var tur eftersom vi var för unga egentligen! Denna krog var mycket roligare än den kvällen innan, vi dansade och hade jätte kul hela kvällen, och helt plötsligt var kl 5 och dom stängde, så vi satt utanför och pratade med lite folk innan vi tog en taxi hem.

var väl hemma vid halv 7 någongång, och då satt vi uppe och pratade lite. Ida deckade med halva kroppen i sängen och halva utanför, sen när vi väl fått upp henne i sängen så satte hon sig upp och ramlade sedan ner på golvet och landade med huvudet i nyponsoppan som hon precis spillt ut, alltså vi skrattade så vi höll på att dö. Tog ett bra tag innan vi lyckades få upp henne i sängen igen. Har en rolig film på detta men fick order om att inte lägga upp den någonstans! hahaha

Söndag:

Klockan ringde när vi sovit 1 timme, och då hade vi 1 ½ timme på oss att äta frukost och plocka ut stugan, kan ju säga att det gick sådär, bra att vi beställt städning iallafall, det måste ha tagit flera timmar att städa upp det där! USCH säger jag bara. haha undra om dom hittade tv dosan som vi tappade bort hm..

kl2 gick tåget hemmåt iallafall, och denna gång gick resan smidigt, förutom att Ida ramlade 2 gånger HAHA, vi sov hela resan typ något som vi alla behövde verkligen. var hemma i borlänge kl8 då var det bara att åka hem och ta en dusch som jag längtat efter hela dagen!

Tack brudar för en underbar resa!!

Måndag:

07:40 kom Max hit och jag skulle vara barnvakt ett tag, vi hade det jätte mysigt, satt nerkrypna i soffan med täcke och kollade på micke och molle! När Max tröttnade så lekte vi en massa med traktorer tills lovisa hämtade honom, när han åkt så somnade jag i soffan i några timmar, sen låg jag i soffan och tog igen mig hela dagen! haha

Tisdag:

Jobbade hela dagen sen var jag på kupolen med Carro, så käkade vi Pizza och kollade på idol på kvällen.

Idag:

jobb från 1 till 7. sen har jag bara varit hemma, lagat lite mat och kollat på tv. imorgon ska jag med Sabina på jobb, ska bli kul att se hur det går till när hon fotar en massa skolkort! 

verkligen lång text, undrar om ni orkade läsa allt?

pok 

Kommentarer
Postat av: Erica

SAKNARSAKNAR dig Sara. Å saknar din underbara soffa också, haha! <3 Vi MÅSTE ses snart gumman. För länge sen ju ;(


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail/msn?

Har du också en blogg?

Kommentar:

Trackback