Akuten



Heej

Lite jobbig natt, fick lov att åka in till akuten i Falun.
Kan ju ta allt från början : I måndags kväll när jag kom hem från praktiken så kännde jag att mina läppar var torra och lite uppsvullna, och hade små utslag på kinderna, men jag trodde inte att det var något allvarligt eftersom jag inte är van vid att ha så många blommor omkring mig så kanske det var på grund av det.
 
Men så igår så svullnade mina läppar upp mer och mer under dagen och när jag kom hem hade dom en konstig färg och jag kände mig konstig i kroppen, och när jag skulle försöka sova så gick det inte jag låg och vred på mig till slut fick jag sån panik, mådde verkligen skit dåligt.. fick svårare och svårare att andas, så då ringde mamma sjukupplysningen och dom sa åt oss att åka in till Falun på en gång, då var väl klockan 00:00 typ, och skulle min andning bli sämre skulle vi ringa ambulans efter vägen, när vi kom in på akuten satte dom en kanyl i armen på mig för säkerhetss skull, ifall det inte blev bättre och dom måste spruta in nått. Så fick jag lägga mig ner och jag var jätte yr i huvudet och mådde skit.. så tog dom ekg och så fick jag nån mät grej på fingret, sen kom doktorn och jag fick medicin på en gång, sen fick jag ligga och vänta på att det skulle verka och det tog ungefär en timme, och jag blev bättre :) så efter dom kollat mig en gång till fick jag åka hem, kom hem halv 3 tror jag.

Sen i morse när jag vaknade hade jag svårt och andas igen och hade ett tryck över bröstet, sen helt plötsligt började mina läppar svullna upp igen, så då var det bara att åka in till sjukhuset igen, denna gång i Borlänge. Där fick jag ännu en gång medicin och doktorn kollade så allt såg bra ut. Och jag har aldrig varit med om att doktorn kommit på en gång sådär, jag hann inte mer än in i rummet förens doktorn kom, annars brukar man ju få vänta länge.  Sen skrev han iallfall ut medicin åt mig som jag ska äta några dagar!

Just nu mår jag ganska bra, har lite svårt att andas än men det går nog över snart.
Sen är jag lite skakig men det är på grund av medicinen tror jag.
Ska till skolan i morgon och prata med apu läraren och lämna intyg på att jag inte kan vara kvar på blomsterhandeln. vilket jag faktikst tycker är lite tråkigt, jag hade kul där och alla var så snälla!

Nu ska jag vila lite, skriver mer sen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail/msn?

Har du också en blogg?

Kommentar:

Trackback