frågor

Jag blev utmanad av Josiejoos.blogg.se 

1. Hur länge har du bloggat?
här på blogg.se har jag bloggat sedan december 2006.
har bloggat på andra ställen sen 2004

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
läste inte så många, typ bara Emelies..

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Emelies !

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

vet inte om jag vågar kolla. haha

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
oj det är många det! kan itne ens räkna dom!
kan ju nämna några : Emelies, Anna-karins, Marias, Ericas, kenzas, egoinas, prinsessans, ungmamma15  med flera!

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
det är mest dagboksbloggar

7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
hm, prinsessans kanske?

8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Ericas helt klart, vi har mycket gemensamt har vi märkt faktiskt! haha

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
ingen aning, men dom snokar här iallafall

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
jag är nog inte lika flummig som i verkligheten, jag märker själv att jag tyvärr inte är mig själv jämt när jag skriver, jag håller tillbaka lite.

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag känner själv hur mycket jag kan skriva om mitt liv, skriver bara det jag vill..

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
kanske inte skriver om allt vi hittar på när vi är ute och festar.. släkten läser ju!

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
va? ingen alls!

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hans/hennes blogg?
det veror ju på hur mycket det går ut med om sitt liv. är det en person som skriver allt om sig själv flera gånger om dagen så kanske man kan det.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
nej det har jag inte!

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
ja, vissa kan ju bli stressade och känner att dom måste blogga fast dom egentligen itne har tid.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
tror inte jag har varit med om elaka kommentarer eller så !

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
nejdå, jag är ju snäll jag.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
vet inte..

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
kanske, kanske inte, beror ju på hur mitt liv ser ut då..

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
kommer nog få mer och mer inverkan tror jag..

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
hm jadu.. kan ju vara skönt att skriva av sig ibland!

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det är kul! tänk va tråkigt det skulle vara om man inte fick läsa bloggar!

24. Nämn 4 bloggare som du vill ska svara på enkäten
Den som vill får göra det!


Såg att länkarna strular, går inte att lösa. men ni ser ju vilka adresser det är..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din mail/msn?

Har du också en blogg?

Kommentar:

Trackback